dnes má meniny Uršuľa
zajtra Sergej
21.10. 2017

Pozývame vás do knižníc aj v spolupráci s celoslovenskou kampaňou

06/28/2013 - 07:02
Mamatata.sk

Garantom nášho projektu "Mama, tata, čítajte s nami" je pán Daniel Hevier.

Autorky projektu "Mama, tata, čítajte s nami" © Natália Mazanová, Ľudmila Hrdináková

   Máte záujem o tvorivé stretnutie?

- tvorivo-metodické dielne pre rodičov, knihovníkov, pedagógov
- čítanie pre deti už od 0 rokov!!!

ČÍTAME, RADÍME, HRÁME SA - S KNIHOU V RUKE!

kontaktujte nás na natalia.mazanova@mamatata.sk; 0903 474 426

išpirujte sa s nami: čítajte :)

Projekt "Mama, tata, čítajte s nami" zastrešuje nezisková organizácia MÚZA, n.o.

 

05/31/2017 - 10:00
Mamatata.sk

Prečo „Mama, tata, čítajte s nami“?
Kontakt rodiča s dieťaťom je dôležitý! Veď je napokon aj medicínsky dokázané, že pokiaľ si mama svoje dieťa k sebe netúli, nevytvoria sa väzby! Neskôr to má negatívne následky.

11/04/2011 - 09:26
mamatata

Keď som bol najmenší, boli to – Ježkovci od Martina Hranka. Dnes sa, žiaľ, táto knižočka nedá zohnať.

Rád som počúval Andersenovu rozprávku Snehová kráľovná a neskôr som si ju dokola sám čítaval.

Ako trošku väčšiemu sa mi páčilo Neukradni tri vajcia Tomáša Janovica. Ani to sa dnes už zohnať.

V puberte, keď by som mal čítať iné knihy, rád som sa vracal k detským. Najviac ma vtedy očarila Alica v krajine zázrakov.

Miloval som básničky Ľubomíra Feldeka. Najmä z knihy Hlava, ktorú som mal vtedy, dodnes viem niektoré naspamäť. Mala by sa veru znovu vydať.

Pýtate sa, ktorú zo svojich kníh mám najradšej? Tú najmenej docenenú.  Krajina Agor vyšla v minimálnom náklade. Ani tú dnes nezoženiete.

A dnes? Stále viac a viac milujem svoju knihu Krajina Zázračno. Aj preto, že mala veľmi pohnutý ľudský osud. Písal som ju pár dní pred odchodom na vojenčinu a ešte - autorka fotografií tragicky zahynula...

Daniel Hevier pre mamatata.sk - "Mama, tata, čítajte s nami"

11/01/2011 - 02:31
mamatata

Dieťa v predčitateľskom – predškolskom veku rozprávku počúva, sleduje stránku za stránkou, prstíkom spoznáva význam písaných slov a písmen (ako sa stretávame pri opakovanom čítaní), pohľadom na obrázok a počúvaním deja rozvíja svoju zručnosť predstavivosti, a  tak i svojej emocionality.

Rozprávkové príbehy fabulované ako dramatické akcie dávajú deťom a rodičom (ako motivátorom) motiváciu na ďalšie a ďalšie rozprávanie sa o obraze –  na predstavenie si, či zahranie sa  „na rozprávku“,  na jej hrdinu, či riešenie rozprávkovej epizódy kdekoľvek – doma či vonku...

05/31/2017 - 01:10
mamatata