dnes má meniny Terézia
zajtra Vladimíra
15.10. 2019
Kegelove cviky na svaly malej panvy
Printer-friendly versionSend by emailPDF version

Predpôrodná príprava a cvičenie
Čo to je?
Ide o cviky svalov malej panvy, ktoré sú pomenované podľa doktora Kegela, ktorý objavil toto cvičenie. Tieto svaly sú upnuté na lonovú kosť a slúžia ako akési závesné zariadenie orgánov malej panvy.

Aby ste tieto svaly vyskúšali a dokázali ich rozlíšiť, skúste zastaviť a opäť začať močenie.

Ako cvičiť?
Pokiaľ ste svaly lokalizovali, tak ich jednoducho napínajte a uvoľňujte - opäť a opäť, asi 200-krát za deň. To sú základné Kegelove cviky.

Existujú mnohé variácie týchto cvikov:
- stupňovité cviky (pomaly stupňovito sťahujte svaly až na maximum - akoby ste postupovali po schodíkoch)
- cviky na výdrž (držte svaly napäté dlhšiu dobu, napr. 5 sekúnd)
- vykleňovacie cviky (zatlačte, aby sa svaly čo najviac vyklenuli a následne ich stiahnite)
- a rôzne ďalšie obmeny týchto cvikov

Aký je prínos Kegelových cvikov?
Toto cvičenie má mnohoraký prínos:
- trénované svaly uľahčia pôrod a je väčšia šanca, že vaše perineum ostane neporušené (menšia pravdepodobnosť trhlín a dôvodov na epiziotómiu)
- zvýšenie sexuálneho pôžitku pre oboch partnerov
- prevencia vyklenutia (prepadnutia) orgánov malej panvy
- pomoc pri predchádzaní úniku moču

spracovala Martina Čelestiaková
oz maternita