dnes má meniny Iĺja Eliáš
zajtra Daniel
20.7. 2018
Ako byť fit v siedmych krokoch
Printer-friendly versionSend by emailPDF version

Sezóna plaviek je pred nami a väčšina z nás začína riešiť nedostatky, ktoré na tele objavuje. Čo si ale budeme nahovárať – väčšie zmeny stihneme už jedine tak s pomocou estetického chirurga. Nechcite preto zázraky z večera do rána, ale skúste začať malými krôčikmi. Buďte maximálne efektívni a využite každú voľnú chvíľu. Vaše telo vám bude vďačné, že sa oň staráte, myseľ si oddýchne od každodenných starostí a povinností a vy načerpáte energiu a s chuťou sa pustíte do zdolávania každého dňa. Ako na to vám poradí osobná trénerka Monika Brodská.

       Dostatok vodyNajdôležitejšie zo všetkého je dodržiavať pitný režim. Domnienka, že pitie je priamoúmerné miere potenia a ak budeme piť menej, tak sa budeme menej potiť, je mylná. Potiť sa budeme stále rovnako, no nášmu telo navyše hrozí dehydratácia. Obzvlášť v letných mesiacoch je nutné myslieť na to, aby sme mali dostatočný príjem tekutín. Ideálne je preto mať stále na očiach fľašu s vodou, vďaka ktorej nebudeme na pitie zabúdať.

Vhodné potraviny

Nielen dostatočným pitným režimom môžeme dosiahnuť, aby malo telo dostatok vody. Odporúča sa zaradiť do jedálnička tiež potraviny bohaté na vodu. V letnom období našťastie nie je taký problém ich zohnať. Vhodné sú melóny, jahody, listový šalát, uhorky, cukety alebo napríklad paradajky. Možností je mnoho. Jedzte zeleninové a ovocné šaláty, telu tak dodáte nielen vodu, ale i vitamíny. Do jedálnička sa tiež odporúča zaradiť orechy a kvalitné mäso.

Už žiadne koláče od potu

Ak chceme byť okúzľujúci a cítiť sa dobre, hygiena by mala byť pre nás alfa omega. Ani s postavou 90-60-90 si nebudete pripadať ako sexbomba, ak budete mať na tričku veľké koláče od potu. Do kabelky si preto pribaľte kvalitný antiperspirant.

Pri návšteve obchodného centra sa vyhnite výťahom a radšej sa vyberte brázdiť obchody obyčajnými schodmi. Zapojíte prednú stranu stehien a vytvarujete si pevný zadoček. Svaly môžete naplno precvičiť i pri menšom nákupe do domácnosti. Klasický malý košík možno totiž použiť ako činku. Pevne uchopte ucho košíka a zdvíhajte ho hore a dole. Ak je váš nákup natoľko objemný, že nejde zdvihnúť, stačí košík oddialiť od tela a niesť ho. Sústreďte sa na rovný chrbát, nenakláňajte sa a striedajte strany. Precvičíte tak svaly na pažiach, chrbte i šikmé brušné.

Obývačka a kuchyňa namiesto fitka

Upratovanie síce nepatrí medzi obľúbené činnosti, ale i vysávanie a vytieranie môže byť prínosné.  Schyťte vysávač alebo mop a pusťte sa do toho. Namiesto prechádzania môžete urobiť niekoľko výpadov. Tí, ktorí umývajú riady „po starom“, môžu využiť na cvičenie i čas strávený pri dreze. Opláchnite vždy dva taniere a potom si urobte dva drepy. I žehlenie môže byť efektívne. Pri žehliacej doske striedajte vzpriamený postoj s výponmi na špičkách.

Odmeňte sa!

Ak všetky naše rady starostlivo dodržíte, prečo sa za to neodmeniť? Existuje veľké množstvo rôznych aplikácií, ktoré kontrolujú, ako veľmi sa hýbete. Preto si vyberte takú, ktorá bude vašu snahu starostlivo počítať a ponúkne vám potom za to nejakú odmenu. Stiahnite si trebárs novú aplikáciu MoveCount, vďaka ktorej získate za všetok čas strávený pohybom virtuálnu menu. Za tú si následne budete môcť „kúpit“ špeciálnu odmenu - limitované edície športových tenisiek, kozmetické balíčky, športovú kameru GoPro Hero či mnohé ďalšie. Viac informácií nájdete na www.movecount.sk.

Smejte sa

Viete o tom, že intenzívnym smiechom môžete spáliť až 120 kalórií za hodinu? To je podobná hodnota, ako keby ste strávili hodinu svižnou chôdzou. A výhodou je, že pri silnom smiechu sa posilňuje brucho – aktivujú sa jeho vnútorné šikmé svaly, ktoré sú kľúčové pre vypracovanie tzv. pekáča buchiet. Smiech tiež podporuje krvný obeh a predstavuje dobrý tréning pre srdce a cievy. No a okrem fyzických účinkov pôsobí blahodarne i na psychiku, pretože sa pri ňom dostávajú do mozgu pozitívne hormóny. Smiech síce nenahradí šport a pravidelný pohyb, ale rozhodne prispieva k spaľovaniu energie, posilňovaniu svalov brucha a obehovej sústavy či celkovej psychickej pohode.