dnes má meniny Benjamín
zajtra Hugo
31.3. 2020
6 dôvodov prečo pracovať v zahraničí aspoň raz a život
Printer-friendly versionSend by emailPDF version

Mnoho Slovákov si už vyskúšalo prácu za hranicami našej krajiny, väčšinou formou letnej brigády. Lákala ich nová skúsenosť, cestovanie, ale aj vidina pekného zárobku. Každý rok cez rôzne programy typu Work and Travel vycestuje do zahraničia vyše 75 000 študentov, z toho takmer každý 30-ty je Slovák. Pretože pracovať v zahraničí minimálne raz za život sa naozaj oplatí.

Slovenka Denisa Erissaar strávila niekoľko letných prázdnin v Amerike, kde predávala vzdelávacie materiály. Ako tvrdí, existuje jasná súvislosť medzi úspechom v zamestnaní alebo získaním dobrej práce a pracovnou skúsenosťou v zahraničí. „Momentálne pracujem v spoločnosti Slido, na pozícii Customer Success Manager, čiže pracujem s našimi klientmi a zároveň na pozícii Team Lead. Práca s programom Southwestern Advantage ma naučila nesmierne veľa o medziľudskej komunikácii, biznise a o tom, ako viesť tím. Pre študentov je to unikátna možnosť získať skúsenosti, aké len ťažko nadobudnúť na vysokej škole alebo v “normálnej” práci,“ vysvetľuje Denisa.Podstatná na tom ale nie je táto priama skúsenosť s predajom kníh, či vzdelávacích materiálov, ale všetko to, čo s ňou ide ruka v ruke – pohľad na svet, sebadôvera, schopnosť určiť si a dosiahnuť svoje ciele, či spoznávanie iných kultúr a ľudí.

 

Toto sú výhody práce v zahraničí:

Schopnosť prispôsobiť sa

Práca v zahraničí väčšinou ukáže, že ste schopní prispôsobiť sa neznámemu prostrediu a kultúre. Zvyčajne to ale vyžaduje vyššiu hladinu odvahy, zodpovednosti a schopnosti spolupracovať s ostatnými.

Sebapoznanie

Okrem všetkých vzácnych skúseností, ktoré získate, jednou z najdôležitejších je poznanie seba samého. Uvedomíte si, čo naozaj od života chcete, aké sú vaše želania a ciele. Štatistiky ukazujú, že absolventi takýchto pobytov obvykle nemenia svoju prácu tak často, aby našli „tú pravú“.

Iný pohľad na vec

Je jedno, v akej oblasti pracujete, skúsenosť v zahraničí vám dá  možnosť spoznať do hĺbky miestnu kultúru a rozšíriť si obzory. Navyše uvidíte nové zaujímavé miesta a cennou skúsenosťou je aj precvičenie si jazykových daností. Ktovie, možno tam dostanete nápad aj na ďalšie podnikanie?

Cenné skúsenosti a prax

Vychádzajúc z príkladu Southwestern Advantage, každý študent získa minimálne 100 hodín školení ešte pred odletom do Ameriky. Keď k nim pridáte ešte cez 800 hodín letnej praxe, vyjde vám z toho asi rok, ktorý by ste v bežnej práci strávili na školeniach v hodnote až 2 500 eur.

Kontakty

Priamo na vašom pracovisku získate množstvo nových kontaktov a spolu s nespočetnými miestnymi obyvateľmi, ktorých počas praxe stretnete, si vytvoríte cenné známosti na celý život.

Zárobok

Príjmy z brigád na Slovensku sa ešte stále nedajú porovnať s tými v zahraničí. Najčastejším motivátorom študentov na prácu mimo našej krajiny preto stále ostáva vidina pekného zárobku. V prípade programu Southwestern Advantage zarobí študent počas svojho prvého leta v priemere do 6 200 dolárov (5 600 eur). Študent, ktorý pracuje už štvrté leto a má viac skúseností, si vie priemerne prilepšiť až o 21 000 dolárov (19 000 eur) za jedno leto.

O spoločnosti Southwestern Advantage:

Od roku 1868 ponúka spoločnosť Southwestern Advantage program, ktorý poskytuje študentom vysokých škôl možnosti, ako si prispieť na náklady spojené so štúdiom, zároveň získať pracovné skúsenosti, podnikateľské zručnosti a posilniť si vlastnosti potrebné na dosiahnutie svojich životných cieľov.

Každé leto ponúka takmer 1 500 študentov z viac ako 200 univerzít na celom svete rodinám zo Spojených štátov a Kanady vzdelávacie materiály, knihy a on-line produkty. Študenti sú väčšinou ubytovaní v hosťovských rodinách. Od roku 2001 sa programu Southwestern Advantage zúčastnilo spolu 315 slovenských študentov. V roku 2019 bolo v programe 39 študentov zo Slovenska. Spoločne vytvorili tržbu viac ako pol milióna dolárov a dosiahli tak zisk 275 262 dolárov.

Pre viac informácií navštívte stránku Southwestern Advantage.

PR